2010. december 20., hétfő

Karácsony, kötés, üvegékszer....

Az idén úgy döntöttem, hogy nem akarom az ünnepeket a tűzhely mellett tölteni, inkább a gyerkőcökkel, és párommal, akit az utóbbi hónapokban szinte alig látok, mert jóformán csak aludni jár haza.  Csak 24-én főzök, akkor is a hagyományőrző vacsora helyett nálunk ünnepi ebéd lesz. Halászlé és mákos guba. Vacsora az eddigi évek szokásait őrizve valamelyik családtagnál lesz. Most éppen párom nagynénje harcolta ki a házigazda szerepét. Bizony, a családban komoly harcok folynak, hogy melyik évben kinél legyen a vacsora. :)
Én rútul kihasználom a meghívásokat, és bizony mindet elfogadom. Délelőtt legalább alszunk, ameddig tudunk, aztán játék a gyerekekkel, ha ilyen szép havas időnk lesz, akkor szánkózás, ebéd valahol, aztán újra haza délutáni sziesztára, mese nézésre, diafilm vetítésre. Nem akarom, hogy a gyerekek azt lássák, hogy az anyjuk tiszta idegbeteg, mert nincs kész a 100 fogásos ebéd, vagy éppen morzsa van a parkettán, és mindjárt itt vannak a vendégek :)) Ne ez legyen nekik a karácsony! Nekem is az lesz az ünnep, ha nem kell főznöm. Minden hétköznap főzök, ráadásul úgy, hogy párom főtt ebédet tudjon vinni, szóval írhatom, hogy dupla adagokat. Szeretek sütni, főzni, de most jó, hogy nem kell... :))
Persze azért nem unatkozom :) A két éves két lábon járó katasztrófa melletti karácsonyi nagytakarítás, dekorálás és a mindennapos házimunka közben azért a kemence is felizzik :)
Persze sokat "csattog" a kötőtű is. :) Remélem majd tudok az elkészült alkotásokról is képeket csinálni. Megkötöttem életem első kesztyűjét is, sőt már a második párat csinálom. Jó, igaz "csak"  zongorakesztyű, de még soha nem kötöttem harisnyakötőtűkkel sem :) Aha, mama oldalán igazán szuper leírás van, ez alapján dolgoztam én is! Addig is, míg lefényképezem a kötéseimet, néhány fotó a kék-zöld színkombinációs nyakláncokról. Nektek melyik a kedvenc? Ja, és hol mi lesz a karácsonyi menü?







2 megjegyzés:

  1. baj ha nem tudok választani melyik tetszik ? :) nekem az összes!
    Az ünnepi menüről pedig...nálunk általában változó de a kaszinó tojás az mindig alap hogy van :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem az elsorol egy ulo macska ugrott be( csak a farka hianyzik), az otodikbol meg egy ruhacska kepe nez vissza ram. Mind nagyon aranyos, en sem tudok valasztani.
    Nalunk a toltott kaposzta es a mangos pulyka a kedvenc karacsonykor. :)

    VálaszTörlés