2011. augusztus 26., péntek

A világ végén

Megvagyok! Most látom, hogy bizony már lassan két hónapja nem írtam egy sort sem. Nem gondoltam, hogy ennyi idő eltelt. Olyan gyorsan peregtek a napok - hetek. Húzós, továbbképzős időszak után jött az ovi szünet. Úgy sejtem, hogy nem vagyok egyedül a gyermekelhelyezési gondjaimmal. Szóval a négy hét ide-oda furikázással nagyszülői és dédszülői segítséggel hamar elrohant. Anyósom jóvoltából volt egy hét amíg párommal kettesben lehettünk- persze csak munka után. Nem tudom, hogy mikor volt ilyen utolján... Mit mondjak? Jó volt. Végre eljutottunk moziba is kettesben. Tudtunk beszélgetni, csak úgy együtt lenni.
Aztán jött a szabadság két hétig együtt a család. 16-án indultunk nyaralni, nem sok, csak 4 napra. A cél Kaszó volt, amit Somogy zöld szíveként emlegetnek. Nem véletlenül. Hihetetlen erdőkön át értük el ezt a települést. Volt egy része az útnak, amikor már vártuk, hogy mikor érünk Kipufogófürdőbe. Túlzás nélkül mondom, hogy olyan út volt, mintha Villám McQueen aszfaltozta volna. Mentünk az úton és párom elkezdett nevetni: E-e-egészen si-i-i-ma-a-a- le-ee-tt. De a zötykölődés bőven megérte. A semmi közepén, jobban mondva az erdőrengeteg közepén kötöttünk ki. Mindenhol zöld és csend.  Kis erdei lakban volt a szállásunk. Előtte hintaágy és tűzrakó. Igazi nyugalom szigete. A délelőttök kirándulással teltek a kijelölt túraútvonalakon. Kerékpárt is tudtunk bérelni gyermeküléssel. Útba ejtettük a Kűvölgyi halastavat. Ott határoztuk el, hogy elmegyünk kettesben is. Délutánonként fürdőzés az üdülő medencéjében. Majd vacsorára szalonna és kolbász sütögetés. Kevés volt ez a pár nap, fájó szívvel jöttünk el. A hely gyönyörűsége mellett szót kell ejtenem a családi hangulatról, ami ott uralkodott. Az alkalmazottak rendkívül barátságosak és segítőkészek voltak, ami szintén hozzájárult hogy jóérzéssel jöjjünk el. Aki sokat van emberek között és nyugalomra, csendre vágyik, az látogassa meg a települést. Feltöltődve fog hazatérni.
Hazafelé megnéztük a petesmalmi Vidraparkot. Nem volt teljesen jó döntés, mert pont délre a 40 fokban értünk oda. A Vidrapark nem annyira gyermeknek való. A fő látványosságai a szabadon élő madarak, amik türelemmel és távcsővel meg is tekinthetőek. Na nekünk abban a forróságban egyik sem volt. De azért kárpótolt minket a két tündéri vidra, akit a látogatók kedvéért akkor etettek. Luca és Aladár a két mentett vidra lenyűgözte a gyerekeket. Egyikük a hátsó lábacskáin ágaskodva várta a halacskát.. A tóban állítólag még számos fajtársuk él, de szerintem abban a forróságban ők is elhúzódtak az árnyékba mert egyet sem láttunk. Találtunk azonban üres siklótojásokat, és egy kicsi  kb 15 cm-es siklót is láttunk ez árnyékba menekülni.
Ezek a forró napok pedig balatoni fürdőzéssel teltek. Holnap is valószínűleg ez lesz a program. Vasárnap pedig Somlóra vagyunk hivatalosak. A lépcsőházban lakó kedves házaspár hívott meg minket.  Olyan kedvességgel és szeretettel fordulnak hozzánk és gyermekeinkhez, hogy nehéz visszautasítani a meghívást.

Néhány kép a nyári élményekről:

Falunap Marcalgergelyi:

Tapolca:

Kaszó:

Petesmalom:

1. Éppen ma jutottál eszembe: mi lehet veled? Azon gondolkodtam, hogy írok Neked:) És láss csodát: ma írtál a blogra:) Nagyon klassz lehetett a nyarad, sok szép élménnyel gazdagodtatok. Kaszóról már többször hallottam, és csupa szépet-jót. Meg is nézem a térképen, szerintem nincs is olyan nagyon messze tőlünk: talán egy kora őszi kirándulás még beleférne nekünk is:)
    Örülök, hogy hallottam felőled!:)

2. Látod ez biztos megérzés volt :) Tényleg szuper volt a nyár, és Kaszót szívből tudom ajánlani. Itt szálltunk meg: http://kaszort.hu/vadaszhaz/fooldal
    Azt nem is írtam, hogy nem csak tűzrakó helyek voltak, de mellette már az odakészített tűzifa is, szóval sütögetni valót vigyetek! :))

3. Köszi Klau, nagyon aranyos vagy! Jó hetet Neked!!